2020年7月14日火曜日

公園で At the park


朝からずっと雨でしたが、夕方前にいったん止んだので慌てて公園へ行きました。少しでも外に出られるときはタイガの運動不足の解消のために散歩させます。
ドッグランに入ると、ゴールデンのロイ君、5歳、と白黒ボーダーのカイ君がいました。
Another rainy day but there was a respite in the late afternoon, so we rushed to the dog park.

そこへ、ニューフェースのピットブルの仔犬が入って来ました。生後9か月の女の子で、名前はコモラちゃん。さっそくロイ君が出迎えます。
A new face arrives: 9-month old female Pit Bull Terrier, named Komora.
Roy, male Golden Retriever, goes to greet her.

挨拶そこそこに、スッとすり抜けるようにコモラちゃんが入ってきました。
Komora slips by with barely a 'hello'.

隣のエリアから、この大型犬用のエリアに移動してきたスタンダードプードルのピナ君。首にフリスビーの輪っかを引っ掛けたままです。
Pina, male Standard Poodle, comes to meet Komora.

タイガとも挨拶。
She also meets Taiga,
さらっと終わりました。
for a brief greeting.

構いたくてウズウズしていた私には飛びついて挨拶。ピットブルは非常に愛情深くて私の大好きな犬種のひとつです。
The Pit Bull being one of my favourite breeds, I was dying to hug Komora.
She did not disappoint me and jumped at me.

暑さのせいか又はまだ子供のせいか、あまりはしゃぎ回ってもいないうちからバテてしまったようです。
Perhaps due to the heat or her being a puppy, Komora soon ran out of the steam.

雨で湿った地面に座り込んで動けなくなりました。
地面の上でゴロゴロするので砂がべったり。飼い主さんの掛け声「お風呂、決定だね」。
As she lay flat on her stomach getting all sandy, her mom told her 'A good bath when we get home'.

隣のエリア(あらゆるサイズの犬用)にひとり取り残されたトイプードル。スタンプーのピナ君と一緒に飼われているようですが、盛んに飼い主さんとピナ君に鼻を鳴らして訴えているので、タイガが心配そうに様子を見に行きました。
A tiny Toy Poodle whimpering incessantly on the other side of the fence.
His mom and the Standard Poodle brother moved over to this side which is meant for large dogs only, leaving him alone.  Taiga went to console him.


ランを出て帰る前に、公園出口の草地で一休み。少しは運動になったでしょうか。
After leaving the dog park, we rested on the grass before heading home.