2020年7月20日月曜日

公園で At the park


早朝散歩に出たくないタイガに付き合ってグズグズしているうちに、外は晴れてきました。
急いで公園に着くと新鮮な葉っぱが日光を反射して眩しい。
First sunshine in days.  We rushed to the park, where the grass was glittering in the sun.

ドッグランに入るとカンタが迎えてくれました。
Kanta greeted us when we arrived at the dog park.
柴ミックスのコユキちゃん
Koyuki, female Shiba Inu mix

コユキちゃんの妹でボーダー子犬のルーナが、いつものようにモノのボールを横取りしようとして怒られていました。
Koyuki's little sister and Border puppy, Luna, is being told off by Mono, a mature male Border, for having tried to steal his toy.  She never gives up.

サモエドのサモンちゃん、8歳、は久しぶりに会います。
Samon, 8-year old female Samoyed, with her beautiful coat
モコモコのコートで、夏は辛そう。
It must be too warm in the summer.

甲斐犬2頭を並べてポーズをとらせました。タイガはいつものオヤジ座りです。
Two Kai's side by side: Taiga (left) and Kanta (right).
Taiga sitting like a fat middle-aged man.
オヤツで釣ってカメラ目線を狙いましたが、言うことを聞きません。

ボーダー子犬のペッパー君が到着。タイガとカンタが迎えます。
Pepper, male Border Collie puppy, arrives and is met by Taiga and Kanta.
皆に挨拶回り。
遊んでほしいのか、ひっきりなしに吠えるのですが、
Pepper starts barking incessantly for no apparent reason,
かえって無視されてしまいました。
only to be ignored by everybody.

物凄く低姿勢のゴールデンの仔犬が到着。ワンコひとりひとりに対してひれ伏すようにして挨拶して回ります。
A very humble Golden Retriever puppy arrives and grovels to everyone.


ペッパーがやって来てゴールデンの子犬に吠え始めたので、一緒に飼われているお姉ちゃんが心配そうに見に来ました。
When Pepper started barking at the puppy, her big sister came to her rescue.

お姉ちゃんに守られて安心したようです。
The puppy loos happy with her sister by her side.


かえりしな、公園出口の草地でタイガが動かなくなりました。冷たい草の上がよほど気持ち良いようです。
Taiga resting on the cool grass before heading home.

サラダバーもあります。
Enjoying the salad bar?


急に注意が逸れたので視線の先を見ると、
Suddenly, Taiga looked up.

以前会ったことのある柴犬の男の子がいました。(飼い主さんはタイガの名前を憶えていたのに私はこの子の名前を忘れたので、再度聞けませんでした。)
A Shiba Inu passing by (I forgot his name).
顔のマーキングがはっきりしていて、まるでフェルト製の人形のようです。
With the clear marking on his face, he looks like a doll.