2019年4月4日木曜日

公園で At the park

今朝も寒くて、いつもの散歩コースを回ったあと、公園出口の広場で日に当たって暖をとっていました。
Another cold morning


そこへ大の仲良しのひかりちゃんとクラ君が到着。クラ君はタイガの4人のボーイフレンドの一人です。
Hikari (left) and Kura (right) arrive
 久しぶりの再会に、飼い主も犬たちもワイワイ。
Enjoying reunion for both dogs and owners
Kura is one of Taiga's 4 boyfriends.
 調子にのったタイガとクラが追いかけっこを始めました。
Taiga and Kura start chasing each other.
 保護犬のひかりちゃんは犬らしく追いかけっこをすることを知らないので眺めるだけ。
Hikari, a rescue, never learned how to chase.


そこへ小さな、小さなポメラニアンがやって来ました。3歳のリアちゃんだそうです。
Lia, a tiny Pomeranian (3-year old female), arrives.
 ポメは過保護に育てられることが多く、キャンキャン吠えるイメージですが、リアちゃんはしっかり社交化されているので他所の犬にも人にも超フレンドリーです。
Lia is not afraid of other dogs or humans.
 あまりの可愛さにオヤツが出てきたら、体のサイズのハンディをカバーするために
Lia appeals for a treat vigorously
so as not to be disadvantaged by her size among larger dogs.
 ピョンピョン飛び跳ねてアピールしていました。
Even if it takes jumping higher than the heads of other dogs

ひかりちゃんはリアちゃんママのオヤツに集中。犬って他所の家のオヤツに大喜びするのが面白いです。
Hikari concentrates on the treat offered by Lia's mom.
Dogs love other dogs' treats.

ひかりちゃんは、昨日の散歩で会った姉妹のマナちゃんよりずっと大柄なので、便宜上、私たちは「お姉ちゃん」として区別しています。
Hikari is the sister of Mana, the white dog we met yesterday.
 顔は本当にそっくり。
Hikari is larger than Mana in stature, but their faces are almost identical.