2021年11月2日火曜日

公園で At the park

 公園に着いたら、初めて見るフレンチブルドッグの子がいました。ルイ君、生後9か月の男の子です。背中にリュックを担いでいるのが可愛いです。ファスナーつきで、ちゃんとバッグの機能を果たせます。

とても人好きで、私を押し倒そうな勢いですり寄ってきました。スムーズコートのワンコは体温が直に伝わってくるので暖かいです。対して、タイガの毛は触ると夏でも冷たい。

A new face we met at the entrance of the park - 9 months old, male French Bulldog named Louis.  He was super-friendly and snuggled up to me, almost knocking me down to the ground.


私と挨拶したあと、タイガに注意を向けましたが、

タイガはなぜか、顔がフラットなタイプの犬種は避け気味です。決して不快な体験をしたわけではないのですが。
Louis then directed his attention towards Taiga, but she was not too keen on flat-faced breeds.  I cannot imagine why, since she has never had any bad encounter with any of them.


近くの草地では甲斐犬のヒナとセナがいました。
In the field nearby, we saw Hina and Sena, the Kaiken sisters.

ヒナの耳からして、まだ疑似ヒートの興奮気味な状態が残っているのでしょうか。先日会ったときは結構、気がたっていました。
When we saw Hina the other day, she was in a pseudo-heat state and quite aggressive.  It seems to have subsided somewhat but still excitable.

セナは尻尾を垂らして、もう家に帰りたそう。
In contract, Sena was out of sorts - she simply wanted to go home.

ヒナひとりで大興奮です。
The contrast between Hina and Sena was remarkable.

セナは完全に意気消沈で、オシリのかたちがジャーマンシェパードのように垂れています。
Sena almost looks sad.

ワンコのボディーランゲージって正直で、見ていて本当に面白いです。(それにしても、タイガ太い。)


その後は、林を通って上のほうのオヤツスポットを目指しました。
After that, we went up to the spot where Taiga could expect a treat.

この公園でタイガの一番好きなスポットです。この顔、うちに迎えた日の表情を思い出させます。
This face always reminds me of the look she had when I brought her home from the breeder's 8 years ago.

そんなことはどうでも良いタイガは、目ヂカラでオヤツを催促。
Regardless of my getting emotional, Taiga just wanted a treat.


帰ろうとして、さっきの草地の横を通ったらバードウオッチャーたちが重たそうなカメラを構えていました。
On our way home, we passed by the same field and saw bird watchers with heavy cameras.

そうっと近づいて何がいるのか尋ねたら、アオゲラが柿を食べに来るのを待っているあいだ、暇つぶしにメジロを撮っているとのことでした。
They were taking shots of birds that came to feed on the ripe persimmon fruits.