2021年11月27日土曜日

公園で At the park

 四中横の草地で初めて見る子がいました。4歳半になるグリちゃん。ワイヤーフォックステリアにしては毛が短いと思っていたら、片親だけがワイヤーだそうです。とても人懐こくて私に寄ってきた後はタイガを遊びに誘っていましたが、お互いリードに繋がれたままなので飼い主たちの方が沢山動き回ります。

When we arrived at the park, we met a new face: a female Wire Fox Terrier mix, named Guri, 4 years old.  She is a very friendly girl and invited Taiga to play immediately.


この子は名前が浮かばない。でも飼い主さんがちゃんとタイガの名前を呼んでくださるので、以前会ったはずです。今さら名前聞けない。そういうとき私が使う手は、会話の中でさかんにタイガの名前をだすことで、「タイガはどうのこうの....」と言っているうちに、相手も「うちの〇〇は....」となるように期待するのですが、めったに機能しません。
This Toy Poodle's owner knew Taiga's name but I could not remember his name. 
とてもビビリで、私の手の臭いは嗅げるけどタイガとは一定の距離を保っていました。
He was extremely timid and, although he accepted my approach, he would not allow Taiga to get near.

そこへ、新しい子が到着。グリちゃんの注意が集中しています。
Guri noticed a new face approaching and her attention was all on the newcomer.

とても小さなヨーキーで、大人の両手のひらに乗りそうなくらい。名前は「ツブ」ちゃん。2歳で体重は1.7kgだそうです。
She is such a tiny Yorki, weighing only 1.7kg, and her name is 'Tsubu' which means a grain.

ツブちゃんは知らない子たちに囲まれてコワイけど、声は出しません。
She is scared being surrounded by strangers but never utters a voice.

グリちゃんに接近されて耐えています。
Tsubu trying to survive these moments.
ただひたすら耐える。


今度はタイガが近づいて行きました。
It is Taiga's turn to get close to her.

タイガに一飲みにされそうなほどの体格の差があります。
The size difference is such Taiga could almost swallow Tsubu in a gulp.
誰にも攻撃されないと分かったのか、姿勢が少し自然になりました。
As Tsubu felt assured that no-one would attack her, her posture became more natural.

公園は涼しくて心地よいので、タイガがまた「俺は帰らない」モードです。
It was so pleasant in the park with the warm sun and cool breeze that Taiga was in no mood to go home.
名前を呼んでも、さらにソッポを向くだけ。
When I called her name, she turned away.