2021年11月17日水曜日

公園で At the park

 今日も穏やかな秋晴れ。とても心地よい朝ですが、平日なので人出がまばらです。マロニエの枝が青空を背景にキラキラ輝いています。

Another mild autumn morning with hardly any breeze and warm sun.  


近くの林ですれ違ったトイプードルの2歳の男の子。タイガと挨拶している途中から急に吠え始めました。
We walked through the woods to stay cool and met a new face: 2-year old male Toy Poodle.  He started greeting Taiga with his tail wagging but, after a few seconds,
怖がりな性格のワンコによくある行動で、挨拶の相手が人でもこうなりがちです。
he started barking furiously.  This happens quite often with a timid dog.

飼い主さんに怒られています。
His mom tells him off.
何と説教されても本人は「ここに居たくない」という顔でタイガを見ています。
Whatever his mom tells him, he has no ears.

その後、ボーダーのペッパー君に遭遇。毎朝、飼い主さんがボールを投げて運動をさせています。ボールなど投げるおもちゃに対する集中力と執着心は異常なほど。
We then met Pepper, a male Border Collie.  He is obsessed with toys that his mom throws for him but has little interest in other dogs.
タイガは飼い主さんに挨拶しますが、ペッパー君は興味なさそう。
Taiga greets his mom but Pepper remains nonchalant.


その後は涼しい林の中を歩きました。私にとっては黄葉が楽しめる林でもタイガには退屈らしく、
As we walked thorough the woods, I was absorbed with the beautiful canopy in autumn colours.  However, Taiga was getting bored and

私が頭上の枝を眺めているうちに、リードを加えて振り回し始めました。
started shaking her leash.




幸い、8歳半ともなると勝手にどこかへ行ってしまうことはないので、私は頭上の黄葉を満喫。
At her age (8 1/2 years), she does not go somewhere else on her own, so I continued admiring the trees.



陸上競技場の横はイチョウ並木があります。

向こうから、初めて見る小さなちいさなトイプードルがやって来ました。2歳半の女の子で名前はティアちゃん。体重は2kgちょっとだそうです。
We then met a tiny Toy Poodle.  Her name is Tia, aged 2 1/2 years, and weighs just above 2kg.

毛がフワフワで実際より大きく見えますが、非常に小顔だし体や脚は細いです。
She has a tiny face and slim body and legs, although she looks larger than actually due to her fluffy coat.
タイガを避け気味ですが、決して吠えたりしません。

立ち去ろうとしたら、スキをみてティアちゃんがタイガの臭い嗅ぎ。

さらに道を進んで、

プール横の窪地で一休み。
We had a rest, and Taiga waiting for her well-earned treat.
私が腰かける=ベンチ=オヤツ、とタイガは理解しているようです。

一回りして、さっきの草地に戻りました。
We came back to the field at the start of the walk, where the persimmon tree was being visited by Japanese White-eyes.

柿の木にはメジロが数羽いました。

バードウォッチャーたちが期待しているのはアオゲラの登場だそうです。
What the bird watchers are hoping to see is the Picus awokera (Japanese Green Woodpecker) .

カメラが出番を待っています。