2021年11月20日土曜日

公園で At the park

 天気予報では日曜の夜から月曜日にかけて雨のようなので、晴れているうちに黄葉を楽しもうと城北公園へ出かけました。今日はいつもと反対側のドッグラン近くの林から入りましたが、その林手前の橋からの景色。

According to the weather forecast, it will start raining tomorrow night through to Monday.  So, we went out to Johoku Park to enjoy the good weather and autumn trees while things lasted.


橋の上で記念写真。秋にはほぼ毎年ここで撮っています。
I take her picture on this bridge in autumn almost every year.

林を歩く前にタイガが一息。
Taiga taking a break before we entered the woods.  We rarely come to this part of the park, it being on the other side in relation to my house.

林横の広場のケヤキにはまだ葉っぱが残っています。
Some of the Japanese zelkova trees still have leaves.

林の中は涼しくて、ベンチで読書する人たちもいました。
People enjoying reading books on the benches.

ドッグラン横の林では、サザンカの木が満開です。空気が乾燥しているなか、ランでワンコたちが走り回るたびに砂煙が立ち上がっていたので、今日は素通りしました。
Sasanqua tree next to the dog park in full bloom.  The air being dry, the dog park was very dusty with dogs running, so we gave it a miss.

売店のある広場でタイガのオヤツタイム。
Taiga expecting a treat before going home.

帰りは古代家のある林を通りました。とても爽快な散歩が楽しめました。
We walked through the familiar part of the park on our way home.