2021年11月28日日曜日

公園で At the park

 東京は今日も朝から快晴でしたが、気温がグンと下がり最高気温でも14℃くらいしかなかったようです。先日の勤労感謝の日はまだ暖かかったので人出が多かったけど、今朝の寒さの影響か公園はとても静かでした。

Another sunny day in Tokyo but very few people in the park, in contrast to last Tuesday, the national holiday, when it was warm and sunny.  Today, the maximum temperature was only 14℃ and quite chilly.

公園入口の林のイチョウの木は落葉が進んでいて、晩秋らしい雰囲気です。
The big ginkgo tree in the woods nearest to the entrance of the park has lost more than half of its leaves.


イチョウの葉っぱのカーペットの上でタイガにポーズをとらせようとしましたが、ウキウキそわそわで、なかなか静止しません。何度も指示しているうちに
Taiga sitting on the carpet of ginkgo leaves.  I wanted her to pose for the camera but she could not concentrate.  In the end, she got fed up and
とうとう飽きたらしく、リードを加えて振り回し始めました。
started playing with her leash.

公園上の方へ移動。
We went up the hill to the upper part of the park.

古代家のある林も、木々がスカスカになっています。
We walked through the woods where the reconstructed ancient dwelling was.

東京は寒暖の差が少ないのであまり綺麗な紅葉は見られませんが、この公園のトウカエデの赤い葉とイチョウは綺麗です。




これがトウカエデ。

陸上競技場も今日は人影がまばら。
The sports ground next to the woods - again, very few people.


古代家の林とは道を挟んで向かいにある草地へ移動。ノムラモミジが色づいています。
We moved to the field where the Japanese maple tree was.

My favourite maple tree.

帰りしな、四中横の草地で近所の紀州犬ウメちゃんに会えました。この太刀尾がカッコいいです。
On our way home, we saw Ume, my neighbour's female Kishu Ken.
最近ウメちゃんはタイガに甘えるような仕草をするのが可愛いです。
Ume saying hello to Taiga - so sweet.

この↓写真だけを見るとまるで「友達」の雰囲気ですが、実際は私のカメラをウメちゃんもタイガも必死で避けているだけです。
In this photo, they look like friends facing the same direction but, in reality, they were desperately avoiding my camera.