2021年11月11日木曜日

キーライムが発芽開始 Key Lime Seeds germinating

 この前スイーツに利用したキーライムの種が発芽し始めました。まだ2個の種が動き出しただけですが嬉しい。よく見ると、種1個につき2本の芽が出ているので、単胚ではないようです。

After I used the Key limes for a lime pie some weeks ago, I sowed the seeds.  Two of the seeds have just started to germinate - 2 buds coming out of each seed.



-------------------------------------------------------

昨日は散々雨が降りましたが、今朝は一変さわやかな朝でした。柿の木広場でタイガを伸び伸び遊ばせました。
After the heavy rain all day yesterday, it was such a nice change this morning.  We went to the Persimmon Park and Taiga was a happy customer.