2021年11月29日月曜日

モミジ Japanese Maple Trees

 今朝も東京は快晴でしたが、風が強く帽子が吹き飛ばされるほどでした。茂呂山公園のモミジが見どころと聞いたので上ってみました。

Another morning with blue sky, but with strong wind.  We went up the Moroyama Park to see the Japanese maple trees.  





赤葉の木は綺麗に紅葉していましたが、黄色のは若干緑色が残っている段階で、まだ長持ちしそうです。
The red variety was fully in autumn colour, but the green variety had not turned totally yellow yet with some green colour lingering.




強風に煽られて枝が波打つたびに葉っぱが金色に輝いていました。
The wind was so strong that the golden leaves were glittering as the branches swayed.