2021年10月12日火曜日

チョコレート! Huge Chocolate

 自家栽培のライムでライムタルトを作って、動画を撮ったあと、ちょうどお昼どきだったので、食後のデザートにとご近所の家へ持っていきました(うちの「彩の姫」とその後のプラムタルトを大変気に入ってくださった家)。そうしたら、「雨が止んだらお宅へ持って行こうと思っていたところよー」と言って、巨大なチョコレートをくださいました。

After making a video of a lime tart with home-grown tart, I took it to my neighbour's.  My neighbour told me that she was about to come to my house since she wanted to give me a box of chocolate.


箱から出してみると、長い辺で31cmもありました。手に持つとずっしりと重いです。ものすごく食べ甲斐のあるチョコ。
The chocolate is huge measuring 31cm sideways - it will take me a long time to consume/enjoy this.

箱の表記によると、東京の駒込で1886年の創業らしいです。
The manufacturer goes back to 1886.


一人で盛り上がっていたら、タイガが玄関でフテ寝していました。猫の足もカワイイですが、ワンコだって負けていません。この↓前足のさきっちょ。
As I was getting all excited with the prospect of making sweets with the chocolate, Taiga was bored lying in the porch.

誉めているのに、ダルそう。顔を上げずに目だけ動かしています。
When I called her name, she could not be bothered to lift her face.  Instead, she simply rolled her eyes.