2021年9月8日水曜日

公園で At the park

 今日も曇って涼しい朝でした。相変わらず人気の少ない公園で静かに一休み。

これ↓ は甲斐犬らしいポーズ。欲を言えばもっとスリムで、かつ後脚を広げて立ってほしいところ。

The weather turned chilly since 1st September, and today was another such day when we had a morning walk.  Taiga posing for the camera in a Kai-ken style.


カメラのためにポーズをとったことを自覚しているので、オヤツを要求してきました。
Taiga knows that she did me a favour and now wants a treat.


帰り道、近所の紀州犬のウメちゃんに会えました。久しぶりなので二人とも興奮気味ですが、ウメちゃんは純粋に喜んでいるボディランゲージに対し、タイガは大柄なウメちゃんにちょっと引いている感じです。
On our way home, we ran into Ume, my neighbour's female Kishu-ken.

でも、ウメちゃんは下手に出てタイガに挨拶して来ました。
Ume is so excited to see Taiga, but Taiga is a little put off by Ume's enthusiasm.

タイガは大口を開けてリラックスし始めています。
Eventually Taiga started to relax with her mouth wide open.

ウメちゃんは少しでもタイガの近くに来たくて引っ張るので、ママが気を使って懸命に引き留めようとしています。
Ume still wants to nudge towards Taiga but her mom kept pulling her back.

どうにか落ち着きました。
At last, Ume calmed down.

ウメはとても美しい紀州犬です。
Ume is a beautiful specimen of Kishu-ken.