2021年9月26日日曜日

公園で At the park

 今朝は曇りで涼しい空気の中での散歩。四中横の草地に着くと、酔芙蓉が咲いていました。

A very much autumn-like morning with a nice breeze as we arrived at the park.


公園の酔芙蓉はどの株も一重咲きです。以前、八重咲のを庭で育てたことがありますが、驚異的なスピードで育って、その木が満開になると大玉の花火が開いたように綺麗でした。
Cotton rosemallow bush which keeps flowering through summer up to the end of autumn.

花を見ていたら、向こうからタービュレンのルイ君がやって来ました。
As I was admiring the flowers, Louis, 7-year old male Tervuren, came towards us.

タイガのボーイフレンドですが、久しぶりのせいかお互いぎこちない。
Louis is Taiga's boyfriend but they were a little awkward, probably because they have not seen each other for some time due to Covid restrictions.

タイガが脚をかけて遊びに誘いますが、ルイ君は乗り気ではなさそう。
Taiga invites Louis to play by putting her paw on his shoulder, but he is not keen.
で、あっけなく再会が終わりました。
He soon left.

タービュレンはジャーマンシェパードのように美しい犬種なのに、写真にとると別物。本当に損しています。

ルイ君が去ったあと、他の株も鑑賞。
I went back to admiring the flowers.

酔芙蓉は夏から晩秋までずっと咲き続ける有難い花です。うちの八重のは11月になっても咲いていました。



タイガは草の上で一休み。8歳になってからは運動量が減りました。
得意のブサカワ笑顔。目のあたりが年齢を感じさせます。
Taiga having a rest on the grass - at 8 years old, she has become less active.

タイガはヨダレの多いワンコ。いつのまにか足の先にヨダレが。
A drop of saliva on her paw.

急に「ン?」という表情になったのは、こちらに近づいてくる柴犬のハク君に気付いたから。
Suddenly, her demeanour changed - Haku, 2-year old male Shiba Inu was coming towards us.

何か月ぶりかの再会です。コロナの影響で公園の人出が少なくなると、ワンコと会う機会も減ってしまいました。
Again, we hadn't seen Haku for a long time, due to Covid.

ハクは2歳の若者で、まだ子供っぽいです。
Haku behaves more like a puppy than a 2-year old.

タイガが飼い主さんに挨拶している間、おとなしく待っています。

お互いちょうど帰るところだったので、同じ方角だし一緒に帰りました。
Since we were about to leave, and our homes lie in the same direction, we set off together.  Haku and Taiga looked really happy walking home together.

なぜか哀愁ただよう姿。

一緒に帰るのが楽しくて、先を歩いたり後になったりの帰路でした。