2021年9月21日火曜日

公園で At the park

 今日も秋晴れの良い天気。城北公園の川沿いの道を通ってドッグランへ向いました。

Another dry day, which was a welcome thing after the recent typhoon rains, so we headed towards the dog park.

緑を背景に土手のヒガンバナが映えます。


ランに到着。入口の囲いの中へ入ると、数頭がチェックしに来ました。右の柴はコムギちゃんです。左の真っ白な子は最近見かけるようになったサクラちゃんで、遠くから見ると紀州犬の血が入っているような印象。
When we got inside the holding pen of the dog park, some dogs came to check us.  Komugi, female Shiba Inu, was one of them.

初めて見るラブラドゥードル。2頭一緒に飼われているそうです。
Two Labradoodles, new faces.

コムギちゃんとタイガが挨拶。久ぶりなので二人とも嬉しそう。
Komugi and Taiga greeting each other, after a long absence.


コムギちゃんの笑顔。
Komugi's big smile.


何か、タイガよりも私にくっついて来ているような。
Komugi was following me, rather than Taiga - so sweet.

フレンチブルドッグのホップちゃんも、久しぶり。
A female French Bulldog named Hop, another of Taiga's friends.

初めてみる黒ラブの仔犬。まだ生後6か月だそうで体が小さいのが可愛い。ついさっきまで大きな大人たちにもまれて逃げ回っていましたが、もうケロリとした顔。
A new face - female Labrador puppy, 6 months old.  She had just been chased around by large older dogs but she recovered instantly the moment she was released, ready for another scuffle.

今度はホップちゃんを誘っています。
She invites Hop to play with her.

仔犬は楽しくてしょうがない様子。ホップちゃんはオシリまでカワイイ。
The puppy is full of energy and looks so happy.

黒ラブは遊びのマナーを心得ていて、決してホップちゃんを嚙もうとはしません。
She already has the manner how to play and never bites Hop.
ホップちゃんは体力的にタフ、かつ大きな犬と遊ぶのが好きなので、ちょうど良い組み合わせのようです。
Hop is a tough little creature full of stamina, and she loves playing with large dogs.

ときどき他のワンコたちが近づいて来ても無視で、二人で延々とじゃれていました。
When other dogs approached them, they simply ignored.

和犬のほうはというと、涼しい気候のせいかタイガが珍しくドッグランで走る気が出たようです。若いもの相手に結構はしゃいでいましたが、走っている写真はどれもブレてしまいました。コムギちゃんそっくりの柴は男の子で、今日初めて見ました。
As the air was cooler than recently, Taiga was energetic for a change (but no photos of her running - they were all blurred).

タイガおばさん頑張っています。