2023年10月19日木曜日

朝散歩 Morning walk

 散歩に向かおうとしたら、家のすぐ近くで久しぶりに会った秋田犬の子。ノコちゃん、7歳。

Immediately after setting off, we met a female Akita Inu, after a very long absence.  Her name is Noko, 7 years old.  Her coat was trimmed during the hot weather.

お互いの臭い確認です。
Checking each other's scent.

挨拶が終わって落ち着いた頃に、
As they were getting comfortable,

向こうから初対面の子たちがやって来ました。
we saw new faces approaching.

大きい子は耳の形がパピヨン的ですが、れっきとした秋田犬だそうです。ブリーダー崩壊で保護された子。一時預かりで引き取られてまだ一週間ですが、とてもおとなしい男の子で、推定2歳。保護された当時の状態があまりに不衛生だったので毛はトリミングされていますが、本来はロンゲの子だそうです。体はまだ大きくなるそうで、最終的には「わさお」君のような姿になるということでした。
The larger one is a male Akita, a newly rescued individual from a breeder who went bust.  Having been in an unhygienic condition, his coat was trimmed but, when he is fully grown, he will be a long-coated Akita. 

タイガとも嬉しそうに挨拶していました。悲惨な状態だったにも拘わらず、明るい性格で物怖じしないのでたくさん友達を作れそうです。
For a dog only rescued a week ago, he is a very happy and friendly one.  I am sure he will be making lots of friends in his life.


その後ずっと歩いて桜台6丁目の川沿いで、初めて見る柴犬がやって来ました。まだ1歳の男の子だそうで、タイガのことが怖いけどちょっかい掛けてみたい複雑な心理状態のようです。

As we went further along the river, we met a new face, one-year old male Shiba Inu.  He seemed to want to play with Taiga but a bit scared.



かすかにプレイバウ(遊ぼう、の誘い)をしたあと、
He made a play bow gesture, but Taiga's hair on her back was a little standing.

肝試しのようです。
Testing each other's nerves.



柴の行動ががあまりに曖昧なので、タイガが決着に出ました。
The Shiba was being too ambiguous in his intention so Taiga took a decisive action.


柴とタイガが楽しく騒いでいるのが不満だったようで、ガレージの中からワンコがずっと吠えていました。「俺の家の前で勝手に遊ぶな!」ということでしょうか。
The commotion caused a loud barking coming from behind the garage door.  Probably, the dog of the house did not like it that strangers were having a good time outside his house.