2021年5月25日火曜日

ローガンベリー試し採り Loganberry

 ここ2日間、雨が降らなかったので、ローガンベリーのワイマテが色づいてきました。

It has not rained for the last 2 days and Waimate berries are turning red.


まだまだ綺麗な赤い色なので完熟ではありません。
Waimate, when fully ripe, should have a tinge of purple, so these beautiful red berries are not yet ready for harvesting.

が、待ちきれないのでこの1個を試食することにしました。ヘタがちょっとだけ茶色っぽくなっています。でも、結構力をいれないと取れてきませんでした(やっぱりまだ未熟)。無理に引っ張ったので、柔らかい果肉が一部つぶれてしまいました。
Nevertheless, I decided to try this one, being impatient - after all, this is the first year of fruiting and I am dying to know how it tastes.

その1個をもって玄関に入ると、タイガがうずうずしていました。蚊が出るようになったので、タイガを外に出したままにはしません。
When I opened the door with the berry in my hand, Taiga thought it was a treat for her because I was beaming from ear to ear.

その大事な1個。果長を測ると3cm+ ありました。
Lengthwise, it measured a little over 3cm.  It really resembles Tayberry.

ついでに糖度計も登場。12.8度もありました。ベリーとしては立派です。でも、食感は酸味のほうが勝っていた印象です。これからがシーズンなので、もっと良くなるでしょう。
しかも、カメムシが発生する前から熟すなんて有難いです。
The sugar content was 12.8% which is quite high for a berry.  I am looking forward to picking them as they ripen over the next several weeks.  The good thing is, they come into season before the stink bug appears.