2021年5月18日火曜日

公園で At the park

 大山高校横の草地の築山でタイガにオヤツを上げていたら、ちょうどヤマボウシの木を見下ろせる位置でした。まだ咲いているとは。

Cornus kousa trees still in bloom.  They are indigenous trees and they come into season one month after the Cornus floridaCornus florida was sent to Japan from the US in 1915, as a response to the cherry trees that were gifted to the US in 1912 as a mark of friendship.



さすがに花びら(正確にはガク)が変色し始めていましたが。外来種のハナミズキよりも約ひと月遅れで咲きます。

柿の木広場に移動。中央にある大木の根本でタイガが臭い嗅ぎを始めました。先客が残した臭いです。まるで残された伝言を読み取ろうとしているかのよう。
Taiga sniffing at the base of a large tree, as if trying to read the message left.

タイガもメッセージを残しました。
Taiga also leaving a calling card.

オヤツを催促されないよう、私はわざとタイガと目を合わせないようにしているのですが、タイガは私の前へやって来て目ヂカラでアピール。
In the park, I avoid meeting Taiga's eyes since she has only one thing in mind - treats.

勝手にベンチへ向います。
The word 'bench' has become synonymous with 'treat' recently, and she heads towards the bench.

散歩とオヤツ・ご飯が命のワンコです。
Thanks to her, I am able to maintain my health as well as a happy state of mind, so I cannot complain.
朝・夕の長時間散歩のおかげで私は健康を保っているので文句言えません。