2021年5月30日日曜日

公園で At the park

 公園へ行く途中の駐車場でタイガが動かなくなりました。フェンスの向こう、車体の下に猫がいるらしいですが、私には見えません。

When we passed by a a car park near home, Taiga got rivetted - she saw a cat sitting under a car.


金網の下に鼻を突っ込んで夢中です。
She wants to go over there, but no way.  Cats in this area are very audacious - they spit at Taiga and they actually come out onto the street and follow us at a brisk pace.  If we stop and turn around, the cat stops.  When we resume our walk, the cat stalks us again.  I can laugh at it in the day time, but when they do this during our evening walk, it is quite scary in the dark.

散歩中に出会う猫って、ものすごく気が強いです。塀の向こうからタイガに威嚇したかと思うと、私たちが通り過ぎたあとも、道路に出てきて後を追いかけて来るのです。昼間は笑えますが、夜の散歩でこれをやられるとコワイです。こちらが立ち止まると猫も足を止め、私たちがまた歩き出すと足を速めてついて来ます。

公園に着くと、この時期、私の大好きな香り3選(スイカズラ、ナツメ、シナノキ)のひとつが漂ってきました。シナノキ(科の木)が満開です。自宅でナツメの花の香りをかいだあと、公園にくるとシナノキの香り。もう天国の気分です。
At the park, Japanese linden trees were in full bloom - the scent is so intoxicating.
It's like being in heaven.
小さくて地味な花ですが、アップで見ると可愛いです。

それにしても暑い。木陰から出て向こうの林に着くまで何秒この暑い日差しに晒されるのかと思うと、動く気になりません。
The sun is so strong and it takes determination to go out of the nice shade to reach the woodland across the field.

やっと、公園上のほうに移動して売店広場に到着。タイガは肩で息をしています。
At last, we reached the upper part of the park, near the food court.

木陰が心地よいので、腰掛けてタイガのオヤツタイム。
The shop was closed this morning so we sat down for Taiga's treat time.

オヤツの後はドッグランへは寄らずに帰ることにしました。
It was too hot to go to the dog park and we started to go home.

公園出口の草の上でタイガが動かなくなりました。草が冷たくて気持ち良いようです。
Taiga couldn't move and sat down in the field near the exit.

と、友達のシーちゃん。二人とも大興奮です。
There comes Shion, a friend we have not seen for a few weeks.

今日はもう知っているワンコには会えないのかと思っていた矢先でした。シーちゃんたちも同様だったそうで、やはりこう暑いと皆さん早めに散歩を切り上げているのでしょう。
Shion was the only familiar face we saw this morning and, likewise, Taiga was the only one they saw.  The hot weather sends dogs home earlier.


シーちゃんは保護された元野犬なので親はどんな個体だったのか分かりませんが、尻尾の毛が長くてとてもユニークです。顔や体は、ほんの少しハスキーか黒柴っぽいです。

暑いし陽ざしが強いので、目がショボショボ。
The sunlight is so strong that Shion cannot keep her eyes open.
それでもカメラ目線になってくれました。
Still, she gives me a nice smile.