2023年9月24日日曜日

朝散歩 Morning walk

 昨日は一日中雨で、夜寝ている間も降り続けていました。今朝はまるで嫌々ながら晴れた、という印象で薄日が差すなか、城北中央公園へ向かいました。上の方の陽だまり広場近くの草地。コナラの木陰で涼しい風にあたって一休みです。今年初めて9月を実感できました。

It rained again all day yesterday and into the night.  Fortunately, it had stopped by morning and we headed for the Johoku Central Park.  We found a cool spot under a huge tree.  For the firs time, I could really feel that it was September now.


ポーズをとっていたら、

知り合いがボーダーを連れて向こうの小道を通っていきました。
An acquaintance passed by in the distance with his Border Collie.

いつまでも見つめるタイガ。
Taiga hoping to catch their attention, but in vain.

地面は人間が座り込むには湿り過ぎでしたが、ワンコには冷たくて気持ちよさそうです。カメラに連写機能がないので動画から書き出したスチル写真です。
The ground was too moist for me to sit on but it was nice and cool for Taiga.





Shall we go home?


帰宅途中、うちの近くまで来て知り合いにばったり。反対方角に住んでいる人ですが、今朝はワンコのワクチン注射のためにこの辺のクリニックに来たそうです。そういえば、タイガも混合ワクチンは秋に打っているので、そろそろ行かなければ。
Near my home, we ran into our old friend.  She and her husband used to have a male Kaiken, named Musashi, who absolutely adored Taiga when she was a puppy.  In memory of him, Taiga loves the mom.  They live in the opposite direction but they came this way for the annual canine vaccination.

タイガが公園デビューした頃、甲斐犬のムサシと暮していた方です。ムサシはタイガを大変可愛がってくれたので、タイガは飼い主さんのことを今でも大好き。
この子達はタイガを見慣れているので動じません。
These little ones are used to seeing Taiga.

________________________

帰宅して、門のところ。
Back at home.
黄色のリコリスが満開に達しました。本当にハデハデな花です。
The yellow licorice flowers are in full bloom now.

タイガはそのまま外に居たがりましたが、まだまだ蚊のいる時期なので、中で涼しんでもらいます。
Taiga wanted to stay outside but we still have a lot of mosquitoes so she had to come in.