2023年9月10日日曜日

パッションフルーツさらなる被害 More about Passion Fruits

 昨夜も寝室横のバルコニーでボトボト音がして目をさましました。今朝になって新たに3個の落果を発見(右の3個)。昨日 試食した1個と合わせて全部で9個の実を落とされました。ハクビシン!

3 more fruits were dropped during last night (on the right).  The sound was so loud that it woke me up, although this time I did not see the creature.



最近、石焼き芋用の砂利を買ったのですが、ずっとフランスパンを焼くときのスチーム発生のためにのみ使ってきました。国産の石で、800℃で焼成されていて、遠赤外線の効果でホクホクの石焼き芋のような仕上がりになるそうです。
Recently, I bought some gravel for baking sweet potatoes.  These stones were mined from a mountain in Japan, processed at 800℃, and are said to have far-infrared radiation effect when used for baking potatoes.  I have been using them for creating steam when baking French bread.  So, today is the first time using them for the original purpose.

300g入りの袋3個分で直径20cmのSTAUB鍋にちょうど敷き詰められます。

結果は大失敗。完全無水で焼くのがちょっと怖かったので、100ccの水を入れたのが間違いだったようです。結果はベタベタの芋。品種自体、私が嫌いなべとつくタイプだったのもありますが、蒸した芋よりはマシな程度の出来でした。
The result was not good at all.  Since I was uncertain about not using a drop of water, I added 100cc water before I turned the gas heat on.  The potatoes turned out to be wet, whereas I like dry potatoes.  Perhaps next time, I will be more bold.