2023年9月13日水曜日

公園で At the park

 今朝は雲ひとつ無い青空、でも風のない状態で湿気が気になりました。数日前に草刈りはされたけど、刈り取った草がかなり地面に残っているので、高温多湿のなか濡れた干し草のような臭いがしました。

We had a blue sky without a speck of cloud this morning, but the air was very heavy and humid.  They cut the long grass several days ago, leaving quite a lot of it on the ground, which made the air smelling like wet hay.


タイガは林のなかでチョイ用足し。雄のように足を上げて、あちこちに自分の痕跡を残していきます。
Taiga relieving herself like a male dog.

私の好きなアオギリの雄姿。
My favourite tree standing tall and strong.

近くの木陰で一休み。タイガが珍しくカメラ目線になってくれました。
We had a little rest in the shade nearby.  Taiga looking directly looking into the camera, which happens very rarely.

下のほうの草地に戻ると、柿の木の木陰でまたスリゴロ。
We went back to the original field, where Taiga started rolling on the grass under the persimmon tree.



この柿の木は原始的な個体ですが、一応、甘柿だそうです。
This persimmon tree is very primitive, probably a seedling.  Nevertheless, it produces sweet fruits.

柿の実は地面スレスレまで垂れた枝にもびっしり生っているので、色づくと良い写真が撮れるかもと期待しています。タイガはスリゴロを堪能していましたが、私は暑くてタイムリミット。もう少し涼しくなればもっと長時間ここに留まれるでしょう。
All the branches, including those hanging close to the ground, are laden with fruits.  So, I am looking forward to seeing the tree with orange fruits all over later in autumn, which would make a very pretty picture.  Taiga still enjoying herself but it was getting too hot and uncomfortable for me - time to go home.