2021年12月5日日曜日

公園で At the park

 四中横の草地に着くと、久しぶりにビアデッドコリーのダンボに会いました。ダンボはタイガより1歳くらい上ですが、お互い子犬の頃に毎朝一緒に遊んだので、今でも会うとタイガは耳をぺたんこにして挨拶します。

When we arrived at the nearest field, we saw Dumbo, a male Bearded Collie, after a long absence.  Dumbo is about a year older than Taiga.  They used to play together every morning when they were both puppies.  So, even now, Taiga greets Dumbo with her ears flattened.

仕草から、いかにもタイガが低姿勢でダンボは余裕。

同じ草地の奥のほうにいたゴロウたちに挨拶に行きます。
Nearby, we saw familiar faces.

ラブラドゥードルのアルバスと妹のエプカも近づいて来ました。
Two Labradoodles: Albas and his new sister Epka.

アルバスはタイガより3,4歳下ですが、子犬の頃に毎夕方いっしょに遊んでいたので、今でも大の仲良しです。挨拶のあと、今にも遊びを仕掛ける雰囲気。
Albas is 3-4 years younger than Taiga but they used play together every evening when he was a new face, and they have remained great friends.  For a shy and timid dog like Albas, it means something to be able to play with Taiga even now.

動きが速いので写真がなかなか撮れません。

やっと落ち着きました。


橋を渡って公園の中央へ移動。
We crossed the bridge to reach the Central part of the park.

川を見下ろすと水が澄んでいて、朝日を受けてキラキラしています。
The surface of the river was glittering in the morning sun.
カモが集まっていました。
Wild ducks looking for food.

涼しい林の中を散策。
We walked through the woods since it was cool and pleasant.

向こうから柴犬のキリュウ(輝龍)がやって来ました。
Kiryu, male Shiba Inu came rushing towards us.

まだ1歳台の若者ですが、タイガに懐いています。年長のタイガに低姿勢で挨拶。
Kiryu is one year old and a timid dog but he feels quite comfortable with Taiga.  He starts kissing Taiga respectfully.

タイガがキスのお返し。
Taiga returns the kiss.

しつこいくらい挨拶が続きます。
Isn't it enough?

度胸がついたところで突然タイガに遊びを仕掛けてきました。
Kiryu suddenly feels bold enough to start playing.

若いキリュウはエネルギーはあるけどフェザー級なので、タイガが相手にするのに負担ではありません。
Although Kiryu is much younger with full of energy, since he is such a light weight, Taiga feels no burden.




ちょこちょこ動き回ったあと、やっと落ち着きました。

最後に、カレンダー写真になりそうなポーズをとってくれました。
Kiryu was obliging enough to pose for the camera.

帰りしなに四中横近くの草地でオヤツタイム。
Time for a treat for Taiga.
黄葉のピークのイチョウの木がありました。

オヤツが済んで帰ろうとしたら、タイガが動こうとしません。「俺は帰らない」なのか「もっとくれ」なのか不明ですが、とにかく動かない。
When I got up to go home, Taiga refused to budge.  Not clear whether she wanted more walk or more treat.
リードを引っ張ると、視線を逸らしたまま前脚をひろげて踏ん張っていました。
When I pulled the leash, she spread her front legs for firmer footing, all the time avoiding my eyes.