2021年12月7日火曜日

公園で At the park

 夕方から雨が降る予報だったので、早めに出かけました。暗い雲が立ち込めていたので、柿の木広場に着くともう灯りがついていました。

As it was forecast that it would rain from early evening and all day tomorrow, we left for a walk earlier than usual.  The sky was threatening and it was already semi-dark  when we arrived at the Persimmon Park.


柿の木広場には数頭のワンコたちが来ていましたが、薄暗い中でカメラのシャッターを切ってもボケボケで、だっこされて固定状態のこの子しかまともに撮れませんでした。
小さなちいさなチワワの女の子で、名前はリンちゃん。生後7か月の子で、体重は1.7kgほどだそうです。
My camera does not work at dusk and only a few shots survived although there were several dogs in the park.  This is Lin, a female Chihuahua, 7 months old.  She only weights 1.7kg.
拾い食いのクセのある子だそうで、足元におちていた鳥の羽を食べ始めました。飼い主さんと私が口の脇からはみ出している軸の部分を引っ張ろうとしたら、本気で怒って手を噛んできました。これほど小さいと躾に躊躇してしまいそうですが、犬種に関係なく犬は犬。でも、うちの子ではないので遠慮しておきました。
She has a habit of picking and eating from the ground.  When she started munching on a bird feather, her mom and I tried to pull it out as we could see the quilt out of her mouth.  She growled and viciously bit our hands.  She is a diva.  It is up to her mom to train and teach manners, so I did nothing more.
魔性の生き物です。

この子は黒柴の女の子で、名前はマルちゃん、1歳台で非常に人懐こい子。飼い主さんの話によると、うちのタイガと同じで、他所の人には非常に懐こいのに一旦家に帰るとシラーッとして別犬になるそうです。
Another new face: a female Black Shiba, named Maru, 1 year old.  According to her dad, she is super friendly to people she meets outside but, once she gets home, she becomes very aloof to her dad - that's just like Taiga.

飼い主さんたちの一人が自宅で生ったレモンと手作りのお餅をくださいました。
One of the dog moms gave us a little present: home-grown lemon and homemade sweet mochi.