2021年12月11日土曜日

公園で At the park

 ここ2,3日で気温がグンと下がったので、散歩のとき天気が良くても結構寒く感じます。

公園に着くと向こうからバムちゃんがやって来ました。

When we arrived at the park, we saw Bam, a female rescued dog, coming out of the woods.



バムちゃんは保護された子で、もとはとてもビビりでしたが、最近タイガに対して度胸がついてきたようです。
She used to be extremely timid but recently, she has become bolder with Taiga.

タイガが飼い主さんに挨拶しているあいだも「遊ぼうよ」と誘ってきました。
Even as Taiga was greeting Bam's dad, she could not wait to play with Taiga.

あまり乗り気でないタイガに対して足をかけてきました。
Taiga was not all that keen on playing, but Bam would not take 'no' for an answer.


でもタイガが相手し始めたとたんに逃げます。
But the moment Taiga faced her, Bam ran away...

と思ったら戻ってきてまた遊びに誘います。
... only to return immediately.

かなりシツコイ。






バムちゃんから解放されて林のなかを散策。
After being released by Bam, we walked through the woods.






公園の上のほうへ移動。



イチョウの落ち葉が綺麗です。
Carpet of fallen ginkgo leaves.


私があちこち歩き回っているあいだ、タイガは辛抱強く待っていました(写真右下)。
Taiga waiting patiently (right bottom) while I was walking about.



ご褒美のオヤツタイム。
Treat time.

公園出口の林に戻ってきました。



出口の広場では、いつものようにバードウォッチャーたちが高価なカメラを据えてアオゲラが柿を食べにやって来るのを待っていました。
Birdwatchers with their expensive-looking cameras, waiting for Japanese green woodpeckers.  They come for the ripe persimmon fruits.