2021年12月17日金曜日

公園で At the park

 今日は良い天気。お肉屋さん横の草地の傍のイチョウの木にはまだ葉っぱが残っていました。今年は長く黄葉を楽しめます。

Nice and sunny day today, so we walked to the other side of the park.


道を渡って向こうの林に向かいます。我が家の方角からは公園の反対側なので頻繁には来ないですが、黄葉が残っていました。
The woodland at the other side where some ginkgo trees still retaining leaves.



日向はぽかぽかでタイガも心地良さそうです。
Taiga seems to be enjoying the warmth of the sun.


立ち上がったら、オシリに落ち葉がくっついていました。見ている私のほうが脱力。
As she got up, she had leaves on her bottom - looking so silly.

林の中を歩きます。
We walked through the woods.


向こうから友達のスバル君が来ました。久しぶりなのでお互いを見つけて大喜び。
We saw Subaru, Taiga's friend, walking in the same woods.  They were delighted to see each other.


タイガはスバル君ママにも挨拶。
Taiga saying hello to Subaru's mom.

それが終わると「待ってました」とばかりに遊びモード。
After that, they were ready to play.


このあとエネルギーが爆発。
Their pent up energy about to explode.




スバル君が枝を見つけてそちらに集中。
Subaru has found a stick and his attention is now focused on it.
ママが取り上げようとしても放しません。
His mom tried to take it away but Subaru would not let it go.

得意顔。
Looking rather smug.

その後はまた林の中を散策。
After parting with Subaru, we walked on.


タイガはそろそろオヤツタイム。
Taiga trying to suggest a treat.

タイガはヨダレの多いワンコなので「オヤツ」と思っただけでタラタラしてきます。
She has a lot of saliva and she does not care where it lands.


ドッグラン横の林を通って帰りました。
On our way home, we walked through the woods next to the dog park.

I could not see any familiar faces in the dog park (beyond the woods),

ランからは賑やかな様子が伝わってきましたが、かなり歩き回ったので素通りして帰りました。
nevertheless, we could tell that they were having lots of fun.