2023年11月19日日曜日

公園で At the park

 早朝散歩で四中横の草地に着くと、近所のマーク君がいました。マー君の家とうちとでは20メートルくらいしか離れていないし、タイガが公園デビューした日に知り合った子なので、この10年間ずっと仲良し。マー君はタイガより1歳上の11歳です。

When we arrived at the park, we saw Mark, my neighbour's Jack Russell Terrier, 11 years old.  His house is only 20 meters away from ours.  Moreover, Taiga met Mark when she went to the park for the first time as a newly arrived puppy.  As a result, they have been good friends for the last 10 years.


さっそくタイガが「遊ぼ!」のプレイバウをしましたが、
Taiga made a play bow, but

なかなか歯車がかみ合わない。
they didn't seem to hit it off this morning.

終始、行き違いの遊びでした。
The awkward duo.

マー君が去ったあとは恒例の草風呂。
After Mark was gone, Taiga started to enjoy rolling over the cool grass.


そこへ草地の反対側にいた子たちが近づいてきました。
Then, we saw familiar faces approaching us from the opposite side of the field.

仲良しの子たちです。シュナウザーのトム、柴犬のカリー君とコンちゃん。
Tom, a male Schnauzer, and Curry and Kon, both male Shiba Inu.

いつもは控えめなカリー君がタイガとじゃれ始めました。
The usually shy Curry and Taiga started chasing each other.




年が近い二人なので、皆でわちゃわちゃ走り回っているときは見間違えてしまいます。
Curry and Kon are of the same age and they look almost indistinguishable when they join a chase with several dogs.

トムはカリー君たちよりもずっと長い知り合いなので、呼び捨てのクセがついてしまいました。
Acquaintance with Tom goes back much further.


帰り道、ネットで注文した品物の代金を払うためにコンビニに寄りました。タイガは「7-11」や「ファミリーマート」の言葉を聞くと、お店に着くまでの道すがら、ニカニカして私の顔を見上げながら小躍りで歩きます。私が用を済ませて出てくるとオヤツがもらえるからです。
On our way home, we stopped at 7-11 to pay for the order I had placed before leaving for the morning walk.  Taiga loves to hear the names of convenience stores: "7-11" and "FamilyMart", because, when I come out of the store, she can always expect to get a treat.  So, she smiles all the way to the store, often jumping with joy.