2023年11月24日金曜日

また会えた Meeting again

 昨日公園デビューした豆柴のケビン君に今朝も会えました。おこちゃまを前にタイガはクールを装っています。

We met Kevin again, the miniature Black Shiba puppy, that we saw yesterday when he made his debut in the park.  Taiga tried to look indifferent.

ケビン君はそんなことにはお構いなく

It had no effect on Kevin,

どんどん近づいて来ます。

and he rushed towards Taiga with his puppy excitement.





しつこいのでママに引き戻されました。
As he was getting a bit too much, Kevin's mom pulled him back to relieve Taiga.

物怖じしない性格なので、これからどんどん犬社会のルールを学んでいくはずです。ママによると、昨日さっそく2歳の男の子にマウントしようとしてマジ切れされたそうです。幸い去勢済みの子だったそうですが、未去勢ならケガする危険もあります。
He is less than 4 months old and, with his outgoing nature, he will be learning a lot about the necessary manners in the dog community.  According to his mom, he tried to mount on a 2-year old male yesterday, who went berserk.  Fortunately, he was a neutered male - an intact male might have injured Kevin.

この屈託ない顔。私だったら可愛すぎて躾けられないかも。
The smile that melts anyone's heart.