2023年11月16日木曜日

朝散歩 Morning walk

 今朝、公園へ向かう途中で、ジャーマンピンシャーのリアちゃんを見かけました。いつものように頬被りをしていましたが、今朝は私たちと会ったときの反応が微妙に違っていました。ママによると、耳が薄っぺらで頬被り無しでは切れてしまうので、ああいうファッションを続けていたのですが、それが悪化して遂には壊死が始まったので、断耳の手術をしたばかりだそうです。そのため他所のワンコに会うと、今は少し自己防衛的になるそうです。早く元気になって、またタイガとじゃれて欲しいです。

On our way to the park, we ran into Leah, my neighbour's German Pinscher girl.  She was wearing her usual head gear but her attitude was slightly different from her normal boisterous greeting.  According to her mom, Leah's flimsy ears started to go necrotic and she had to have her ears cropped a few days ago.  As a result, she gets defensive when meeting other dogs on the street.  I hope she will recover soon.


公園に着くと清々しい青空で、人気の少ないのがもったいないほどでした。
Hardly any people in the park on such a beautiful morning - what a pity.

いつものコースをぶらぶらしていると、
As we were enjoying our usual walking course, 

近所のホワイトレトリーバーのオモちゃんが通りかかりました。
my neighbour's White Retriever caught up with us.
まだ若くて大柄、元気いっぱいの子なので、タイガは引き気味。
Since she is much younger than Taiga with lots of energy, Taiga tends to be reserved.

オモちゃんが去ってからも森林浴を楽しみました。
After parting with her, we continued to enjoy our walk through the woods in peace.

===============================

夕方ちかく、スーパーの帰りに地元JAを覗いてしまいました。そこで見かけたのが、また新たに入荷した食用菊の「もってのほか」ですが、今日のは今まで見たことない大きな花柄でした。そこで、つい、ひと苗。
I made a mistake of looking into the JA this afternoon, on my way home from the supermarket.  I saw an edible chrysanthemum plant with unusually large flowers.

左の苗が今日の買い物。右のは先日のもの。
The one on the left is today's find, and the one on the right is from a few days ago.  The flowers on the new plant are much larger than those of the previous one.

黄色の食用菊は、奥から「松風」、手前の濃い黄色のは「かなわ」。きょうの「もってのほか」との色のコントラストも気に入っています。来年以降もこんな大柄に咲くとうれしいなあ。
I love the colour contrast between the yellow edible chrysanthemums and the new one.  I hope the flowers on this new plant will be just as large in next season onwards.