2021年7月25日日曜日

公園で At the park

 暑い!と心の中で叫びながらの朝散歩です。今日は4時半に起きて朝食・シャワーの後公園に向かったのですが、既に暑くて息苦しいほどでした。

ワンコは私よりも暑いのが苦手ですが、オヤツを見せながらカメラを向けるとスマイルしてくれます。

I got up at 4:30 this morning and left for the park, after breakfast and shower.  It was already unbearably hot.  The heat must be even harder to bear for Taiga but she always smiles when I show her a treat to take pictures.


視線はカメラの真上にあるオヤツ向け。
Her eyes are directed not at the camera, but the treat right above it.

公園上のほうの木陰で一休みしてから帰ることにしました。
We rested in the shade where Taiga knows she can always expect a treat.

いつものオヤツスポット。最近は、オヤツという言葉の代わりに「ベンチ」というとオヤツだと理解しているようです。なので、私が腰かけられそうなところに来ると踏ん張って動かなくなることがよくあります。
Her favourite 'treat' spot.

オヤツの後は、草風呂。




背中にゴミがついていますが、本人は気にしない。