2021年2月15日月曜日

ホトリちゃん White Retriever friend

 公園からの帰り道、途中にある屋敷林を通りました。

On our way home from the park, we passed through the privately-owned woodland open to the general public.


きょうの東京は最高気温が19℃もあったそうで、春のような陽気でした。
The maximum temperature today was 19℃ and it felt like a spring day.

屋敷林の中の開けた場所に来ると、ヤブ椿が咲いていました。一重の素朴な花です。
When we reached an opening, there was a wild camellia tree in bloom.

こちらは園芸種。ピンクの濃淡が何ともいえない美しさで、見ているうちに吸い込まれそうです。

そこへ近所のホワイトレトリーバーの「ほとり」ちゃんが来ました。まだ3歳未満の若い女の子です。
There came Hotori, female White Retriever, belonging to my neighbour.

タイガと並ばせて写真を撮ろうということになりましたが、お互い視線が合ったとたんに、ほとりちゃんは「遊び!」と勘違いして大興奮することが3回も続いて、飼い主さんに叱られました。
We wanted to take photos of them sitting side by side, but the moment they faced each other, Hotori got all excited thinking it was a play.  She got told off by her mom.

今度は、叱られるような事態は避けようと、タイガのほうを向こうとしません。
Now, Hotori would not face Taiga so as to avoid the risk of being told off.

やっと2頭ともカメラの方角を向いて座りましたが、距離をとってお互いを無視。
Finally, we managed to get them sit facing the camera, but keeping a distance from each other.

私が無理矢理タイガをほとりちゃん側に押しやると、依然としてお互いをシカト。
I pushed Taiga towards Hotori, but they still kept ignoring each other.

これがベストショットでした。本当に動物は撮影に非協力的です。
This was the best picture we could get.  Animals are impossible.

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

玄関前に置いてある「星タンゴール」を試し採りしました。この品種の収穫期は4-5月とされていますが、今の時期でも十分美味しいです。
I picked 2 fruits from my 'Hoshi Tangor' potted plant to see how ripe they were.  They are supposed to mature during April to May, but I wanted to eat an orange today.

果重は157gで、オレンジより小ぶりです。
Hoshi Tangor is a smallish fruit, and this one weighed 157g.

見た目ほど酸っぱくなく、とても爽やかな美味しさです。
The taste was very fresh and delicious.

ワンコ用にビーフジャーキーを作りました。柴犬のコンちゃんやカリー君たちの顔を思い浮かべながら。以前、豚肉で作ったのをとても喜んでくれたので、また会うのが楽しみです。
I made beef jerky for doggies I meet during walks.