2021年2月22日月曜日

公園で At the park

 ドッグランへ行く途中の道で、うちの近所で時々見かける子に会えました。ワイヤーフォックステリアの女の子で、ウリちゃん、3歳半です。

On our way to the dog park, we met a female Wire Fox Terrier named Uri, aged 3 and a half.  

今までは見かけるだけで、実際に近づくのは今日が初めてでしたが、とてもフレンドリーな子です。
I had seen her near my home from a distance and today was the first time that we actually met.  She is a very friendly girl.

そこへ初めて見る子がやって来ました。小顔で綺麗な顔なので女の子かとおもいましたが、名前はルーク君、4歳だそうです。
A new face, male Corgi arrives.  Luke, aged 4 years old.

他所の犬には慣れていないのか、ウリちゃんが挨拶に近づくと、ソッポを向きました。
He is not used to playing with other dogs and, when Uri went to say 'hello', Luke turned his face away.

タイガが近づいても、ただただガマン。
When Taiga tried to approach, Luke would not even look at her.
吠えはしなくても、相当イヤなようです。
He did not utter a sound, but it was obvious that he was not enjoying being there.


ドッグランに入ると、さっそく臭い嗅ぎの挨拶を受けました。
We went into the dot park.

初めて見る大柄のボクサーですが、生後9か月の女の子で、」名前はチカちゃん。
A large Boxer and a new face.  Named Chika, she is still 9 months old.

小さなビーグルを気に入って、放そうとしません。
She was obsessed with a small Beagle and would not leave her alone.



小柄なビーグルが、どこまで遊びと思って付き合っているのか分からない状況でした。
I was not sure that the Beagle was enjoying it, but the owners were there.


その後、林を通って帰ることにしました。タイガが落ち葉の山を気に入ってグチャグチャにしたあと、オシリにはマヌケっぽくゴミがくっついています。
We walked through the woods to go home.  Taiga got excited with a mound of fallen leaves which she destroyed - she got leaves on her bottom.

ずっと向こうから柴犬のカリー君がやって来るのを見つけたようです。
She has spotted her friend, Curry, in the distance.

いきなり、あくびですか。
Curry greeted us with a bit yawn.

先日作ったビーフジャーキーを飼い主さんの手から与えてもらいました。気に入ってもらえたでしょうか。
I was carrying the beef jerky on me that I made recently, so I handed some to Curry's dad.
タイガも便乗していました。
Taiga jumping in.