2023年12月9日土曜日

午後散歩 Afternoon walk

今日も雲ひとつ無い青空とポカポカ陽気。とても師走とは思えない陽気でした。週末ということもあって、城北公園はいつもよりは人出がありました。

Yet another warm and dry day with no cloud in the sky.  I cannot believe that we are already in December.  With the pleasant weather and it being weekend, there were more people than usual in the park.



タイガとあちこち歩いているうちに、すっかり汗をかいてしまいました。
After walking for 1 hour, I got really hot and bothered and we sat down.

林の中で近づいてきた柴ワンコたち。手前の黒柴と赤柴は、いつもは男性の飼い主さんが連れているのを見かけますが、今日は女性だったので話てみたら、ワンコたちは娘さん夫婦が飼っているのだそうです。黒柴はボー君、3歳、赤柴はテン君、2歳、いずれも男の子。ボー君の名前の由来は、子犬の頃に棒投げをしてもらう遊びが大好きだったので、お孫さんが着けたのだそうです。

少し後ろのほうにいる黒柴は随分前に会ったことがある女の子で、名前は「おこげ」ちゃん、3歳だそうです。

As we were relaxing 3 Shiba Inu dogs came along.  I have seen the two in front (black and red) walking with a younger man, and the lady told me that it is her son-in-law who usually takes them out.  The black one is 3 years old, and the red one 2 years old, both male.  The Black Shiba Inu in the back is a 3 year old girl, with a funny name "Okoge" which means the burned part of over-cooked rice.




3匹は、初めて近づく私に対してはとても懐こかったのに、タイガに対しては警戒気味でした。
All 3 dogs were very friendly towards me when I crouched, and pushed me around with their bodies, but not quite so with Taiga.  Hopefully, there will be a next time.

一番小柄のおこげちゃんが最もタイガに歯をむいていましたが、私にはズカズカ近づいて「撫でろ」を要求してきました。
Okoge, the smallest of the three snarled at Taiga, but demanded rubs from me.