2022年4月1日金曜日

桜満開 Cherry blossoms in full bloom

 木曜夜から金曜日朝方にかけて雨の予報だったので、花びらが散り始める前の最後の写真を撮りに公園へ向いました。かなり気温が高かったので、シャツにペラペラのダウンベストで十分暖かいほど。

According to the weather forecast, heavy rain was expected starting Thursday night to Friday morning.  So, we headed for the park to enjoy the cherry blossoms while we could.  The weather was so warm that a shirt and a flimsy down vest were enough.



平日のせいか予想したほどには人出がありません。
Not many people, probably due to a weekday.

枝垂れ八重桜も咲き進んできました。
Even the weeping cherry tree has started to bloom.
造花のように綺麗です。












久しぶりにコンちゃん(コン太)に偶然会えました。が、タイガが近づくと軽く唸りました。タイガは体裁が悪いのか、しらんぷりで草の臭い嗅ぎ。
We ran into Konta, a male Shiba Inu, after a long absence.  Konta seems to have forgotten Taiga and he lightly growled at her.  They used to play everyday before Covid.


タンポポも負けずに綺麗です。
Finally, another favourite flower of mine, dandelion.