2021年6月14日月曜日

公園で At the park

 今朝は久しぶりに柴犬のコンちゃんに会えました。最後に会ったのがいつだったか思い出せないほど、ンか月ぶりの再会です。お母さんと一緒に上のお姉ちゃんも来ていましたが、前回会ったときは高校生だったのが、今は大学生になって見違えるほど大人っぽく変身していました。

When we arrived at the park, we met Kon, a 2-year old male Shiba Inu.  We had not seen each other in months.  His big sister, who finished her senior high school and now a university student, looks really grown up.


コンちゃんも、どこか大人っぽい雰囲気です。
Even Kon looks grown up - he used to be excitable but now very docile and settled.
昨日、ポークジャーキーを作ったのでさっそく味見してもらいました。
It so happened that I had made some pork jerky yesterday, so I asked Kon to see how it turned out.


その後は公園を一回りして、帰途につく前に最後の草地で一休み。
After that, we went round the park, and sat down under a tree before heading home.
木陰が気持ち良いのか草の上でスリゴロしていました。
Taiga enjoying the cool of the grass.







最後にポリポリ。そういえば最近シャンプーしていないので、今夜の雨が終わったら明日洗うことにします。

相変わらずのオヤジ座り。