2021年6月5日土曜日

公園で At the park

 昨日の一日中雨の天気のあと、公園に着いても蒸し蒸ししていました。入口の草地で年輩のご夫婦につれられた可愛いマルチーズに会いました。2歳半のマリちゃんだそうです。

It rained all day yesterday and, when we arrived at the park this morning, it was very humid.  We met a new face - a 2 and a half-year old, female Maltese named Mari.


タイガはマリちゃんとの挨拶よりも、ご主人に頭を撫でてもらって嬉しそう。
Taiga was more interested in getting a pat on the head from Mari’s dad.
「甲斐犬なのにおとなしいね」と褒められました。
He could not believe that a Kaiken could be so gentle and friendly.

その後は公園上のほうに移動して、おやつが約束されている岩の上で一休み。おやつも終わったし帰ろうとしたら、まだ満足していないのか動くのを拒否。この↓目つき。
We went over to the other side of the park where Taiga always gets a treat by hopping onto the boulder.  She got it, but was not satisfied yet.  She absolutely refused to move to go home.

タイガが子犬の頃、姉が電話してくるたびに「ブサイ子」呼ばわりしていましたが、この顔では反論できないかも。
A face only a mother can love.

その口の泡は何とかならない?
At least, do something about the saliva.

オヤツの追加が欲しくて興奮したら、口の泡が瞼の上に飛んでしまいました。
She got so excited with the additional treat that she sneezed, with the result that the foam was blown and landed on her left eyelid.
これで8歳にもなる大人?
Can you believe that she is a mature dog of 8 years old?

口にはまだ泡の残りが。。。
Some foam still left.....

あんまり暑いので、とにかく帰ることにしました。でも公園出口の草地で動かなくなりました。冷たい草の上で体を冷やしています。
As we were passing through the field near the exit, she stopped and got down on her stomach.


何を言っても、ゴーイングマイウェイです。
Whatever I said had no effect - she was enjoying the cool of the grass,

休んでいたはずが、到着したばかりのジャックラッセルの女の子を見たとたん、飛び出していきました。元気が戻った勢いで帰りました。
until she saw a Jack Russel Terrier entering the park, and Taiga got up to meet her.