2021年1月9日土曜日

公園で At the park

 東京は今日も快晴。城北中央公園に着いた頃には陽ざしで結構暖かくなっていました。

お肉屋さん横の草地では、今年になって初めてヒナと会えました。さっそくお互い大喜びで挨拶。

We met Hina, another Kaiken, for the first time this year.  They are both so excited.

ヒナは年下としての挨拶の仕方です。
Hina greets Taiga as a junior.
ヒナはタイガには臭い嗅ぎを許します。
And, she allows Taiga to take a sniff, which is a rare thing for her.

「もういいじゃろっ」
Still, enough is enough.

ボーダーのペッパー君もいました。
There was also Pepper, a male Border Collie.



ヒナママからプレゼントを頂きました。すぐに売り切れになる品で、わざわざ再販を待って取り寄せたものだそうです。図柄は、一目でわかる甲斐犬。この立ち姿と、差し尾のしっぽ。ありがとうございました!!! 😍😍😍
A present from Hina mom!  Unmistakably Kaiken silhouette.

せっかくのものなので、スチームアイロンをかけてから広げてみました。単なるタオルではなく、かなり凝ったものです。まるでサッカーなどのサポーターが首から下げているような長さで、縦横22cm x 107cm あります。
It is a towel sized 22cm x 107cm, sort of thing a sports supporter might wear.

左半分のクロースアップ
Yamanashi Prefecture is the home of Kaiken.
右半分
The Kai was formally registered as Japan's Natural Monument in 1934, 2 years before the Shiba.👍