2021年1月3日日曜日

公園で At the park

 公園からの帰りしな、四中横の草地を通りました。

In the field on our way home


風は無いのに一生懸命タコ揚げをしている女の子がいました。全速力で走ってタコの中に空気を入れることで何とか浮力を得ようとしています。
A little girl was doing her best to fly a kite.  'Kite' in Japanese is 'tako(凧)' which is pronounced in the same way for an octopus(鮹), and this kite is actually octopus shaped.

なべく高く見せるために、私は地面に片膝ついて撮りました。
The little girl was making a valiant effort but there was no breeze.  So I knelt down in order to make the kite look as if flying high.
ここまで上がると、タコらしく見えます。

よく頑張りましたね。
She did a good job.
これがタコの顔の部分。 以上、保護者さんの了解を得て写真を撮りました。
This is the face of the octopus kite.  (I got permission from the girl's father to take photos and use them in my blog.)


公園のあとは屋敷林を通って帰ることにしました。こんなところが近所にあって一般に開放されているなんて本当にラッキーです。
Walking through the private land, open to the general public.

孟宗竹の根本に生えている1mほどの椿の苗には花が一輪。
A small camellia tree with a flower in the bamboo woods
サザンカが終わって、これからは椿の季節です。