2021年1月17日日曜日

公園で At the park

 公園に着くと、久しぶりにタービュレンのルイ君に会えました。タイガの大好きなルイ君なので喜んで挨拶に行きます。本当はタイガのほうが年上なのですが。

As we arrived at the park, we met Louis, Taiga's favourite boy friend.  She greets him as if she were the junior of the two.




この後ルイ君からぶっ飛ばされそうなほどのオシリキックを受けたので、

タイガはプイ、と行ってしまいました。ルイ君は「テヘッ」とした表情。


その後、林の中を歩いていると柴犬のコンちゃんがやって来ました。二人とも大はしゃぎで追いかけっこ。
In the woods, Kon, male Shiba Inu, joined us.  They start chasing each other.

コンちゃんは俊足なのでタイガが追いつけませんが、
Kon is a fast runner and Taiga cannot catch up with him.

コンちゃんが止まってくれたので、まともに挨拶。
But Kon stops for her.


二人同時にブルブルしてタイガは変顔になっています。

コンちゃんのお母さんに挨拶。
Taiga goes to greet Kon's mom.

今度はコンちゃんのお姉ちゃんに挨拶。
Taiga now says hello to Kon's big sister.
タイガがだんだんと調子にのってきました。
Taiga getting comfortable.

ものすごい変顔です。
Taiga with a face only a mother can love.

コンちゃんは、「ブッサー」と言わんばかりの冷ややかな目線。
Kon gives her a sideway look, nearly uttering the word 'ug..'


公園からの帰り道、初めて会うパグの子。1歳台の女の子で名前は「フク」ちゃんだそうです。
On our way home, we met a new face: one-year old female Pug, named 'Fuku'.
タイガにも私にも積極的に挨拶してくれました。
Fuku is extremely friendly and greets Taiga and me enthusiastically.

とても懐こく、タイガと遊びたくてしょうがない様子です。
She wants to play with Taiga but unfortunately we are on the road.
場所が路上なので一緒に遊ばせられないのが残念ですが、公園できっとまた会えるでしょう。
Hope to see you again, next time in the park.