2024年10月14日月曜日

公園で At the Park

 台風のあいだはタイガの体臭が気になっても洗えませんでした。今日の良い天気と強い日差しがあるうちにと、私の重い腰を上げてシャンプーしました。その後は自然乾燥の旅で公園へ。

During the recent typhoon days, I could not shampoo Taiga even though she was beginning to smell.  Now that we have a dry spell, I decided to wash her in the early afternoon.  After that, we headed for the Park for natural drying.

毛がまだぬれていてヨレヨレでも、しっかりツヤはあります。年をとって脚が震えるようになっても、毛ヅヤは以前と変わりません。
Her matted fur is still wet but the sheen is there.  She may be old with slightly wobbly hind legs, but she still has that shiny fur.

ここ数日 天気の良い日が続いたせいか、公園のソメイヨシノに狂い咲きの枝がありました。
Probably due to the warm weather we had these last few days, I saw some cherry blossom branches with unseasonable flowering.




日向を1時間近く歩いたのでだいぶ乾いてきました。帰宅してドライヤーで仕上げです。
We walked in the sun for almost an hour and Taiga was getting fairly dry.  So, we headed home in order to finish her coat with a hair dryer.