2023年8月20日日曜日

朝散歩 Morning Walk

 公園へ向かう途中に会った初対面の子。私と目が合ったとたん小走りに寄ってきてくれました。豆柴サイズの女の子で、1歳のテンちゃん。年齢柄、わちゃわちゃしているので、まともに顔写真はとれませんでした。

A new face we met on our way to the park: one-year old, female Black Shiba Inu named "Ten".  The moment our eyes met, she came rushing towards me.  She was such an excited puppy that I could not take decent photos of her sweet face.


私と挨拶したあとは、タイガに向かいました。
She then directed her attention to Taiga.



タイガは10歳ともなると、おこちゃまには興味ないので知らんぷりしたいところですが、
Taiga being a 10-year old Kaiken, she takes little interest in meeting youngsters.  Although she would rather ignore Ten,

テンちゃんはおかまいなし。ズカズカと臭い嗅ぎまで始めました。タイガは相手の年齢や図体にかかわらず、誰に臭い嗅ぎされても怒らないです。
the puppy did not care about Taiga's aloofness.  She even started to take a sniff.  Good job that Taiga never gets upset when strangers try to sniff, whatever their age or size.

テンちゃん、これを他のワンコにするときはシメられないよう相手を選んでね。
I hope Ten is careful when choosing the dog to sniff at.


公園に着いてタイガは冷たい草の上でスリゴロ。昨夜のうちに少し雨が降ったようで、まだ露が残っていました。
It had rained during the night and the grass was nice and cool.  So, Taiga started rolling over the grass as soon as we arrived at the park.







この城北公園にはアオギリの木が数本ありますが、この1本は他のアオギリとは離れて孤高の存在。遠くからみても目立ちます。ただし、高木であること以外、名前のわりには桐の木に似ていません。
A tree that stands out even from a distance: Firmiana simples 

写真ではなかなか捉えられないけど、主幹や枝がうっすらとコケ蒸したように緑色っぽいです。中国南部や東南アジア原産だそうです。
The tree originates in South East Asia and South China, but they grow very well in Japan, too.  I love looking at this tree so much that I pay my respect to it in my heart every time I pass through this part of the park.