2022年11月1日火曜日

朝散歩 Morning Walk

 公園へ向かう道で、可愛い子に出会いました。ちいーっちゃい女の子で、名前はツブちゃん。まんまです。

On our way to the park, we met a tiny girl, with a name "Tsubu" which means a "grain".


タイガがでかいので、ちょっと引いています。
She is taken aback by Taiga's size.

このウルウル眼。着ている服がりりしいので、男の子かと勘違いしてしまいました。
Her eyes!  Who can resist this look?

不安で飼い主さんの後へ回ります。
Feeling anxious, she goes behind her mom.



私のほうへ寄ってきてくれました。カメラ目線になったのに、私のコンデジではちゃんと可愛さを捉えていない。
She came close to me and looked into the camera - my cheap compact camera could not capture her lovely face.

タイガが少しだけ近づけました。
Ultimately, Taiga managed to get closer a little.


さらに歩いていると、近所のマーク君とばったり。タイガはマー君が好き過ぎて大興奮で駆け付けます。
We walked on and met Mark, my neighbour's Jack Russell Terrier, and Taiga's boy fried.  Taiga was far too excited as she approached Mark, 

タイガが興奮し過ぎなので、マー君が「ワンッ」とたしなめた後さっと離れていきました。
so, Mark told her off and went away.


タイガが少し落ち着いたので、マー君に近づけました。
As Taiga calmed down, Mark allowed her to approach him.