2024年6月15日土曜日

公園で At the park

 毎日暑くて外に出るのが億劫になるほどです。今朝は早起きして涼しいうちに公園散歩を楽しみました。

The weather has turned so warm that it is painful to go outside.  This morning, we went out early so as to enjoy the cool air while it lasted.

タイガの術後は順調で、自分でも身が軽くなったのを実感しているような印象です。今回の血液検査で、コレステロール値が若干高めなのを指摘されました。1年前、左耳の内側にできた腫瘍を切除してもらった際の血液検査では、各項目が正常値の範囲内だったので今回の警告にはショックを受けました。それを犬友に話したら、血液検査は何十項目もあるなかで一項目だけが範囲を若干超えているのは、11歳にしては良いほうだと言われました。が、日頃のお肉のトッピングが原因の一つかも知れないので、今度こそ決意してトッピングを改善することにしました。

去年の5月の手術のときの体重は25kgジャストだったのに対し、今回は脂肪腫を取り除く前で22.75kg、抜糸のときで22.60kgでした。最終的な目標は20kgです。ほんの少しでも痩せたおかげか、若返った印象です(親バカ)。

Taiga is steadily recovering from the operation.  Just after removing the lipoma, she had a small balloon filled with fluid.  I had it cleared when we went back for stitches removal, but the fluid came back right after.  However, it has been all absorbed into her system now.  One thing that bothers me is that the blood test result showed that her cholesterol was a little high.  12 months ago, all the items were within the normal range, so I cannot ignore the latest result.  I am going to improve her topping - no more fatty meat.

In May last year, she weighed 25 kg.  This year, just before removing the lipoma, she weighed 22.75 kg, and at the time of removing the stitches, 22.60 kg.  I am hoping to bring it down to 20 kg eventually.  Although she has lost only a small amount, I feel that she already looks younger and fitter.


手術の直後は胸に水が溜まって、抜糸の際に水を抜いてもらいました。その数時間後には元通りに膨らんでいましたが、普通に暮らしているうちに引いてきて、今は胸を触っても水風船のようなものは無くなっています。


公園の反対側でたまにしか通らなくなった道のわきにアジサイが咲いていました。
Since it was early in the morning and the cool air was pleasant, we went to the other side of the park, where we saw a lot of hydrangea trees.

朝の涼しいうちに通ると爽やかです。
It was refreshing to walk through the path.

青花の真横に赤い花の株があります。酸性土壌とか、関係ないのでしょうか。
I noticed a tree with red flowers right next to other trees with blue flowers.  Hydrangeas are supposed to be sensitive to the acidity of the soil.

昔ふうの素朴な雰囲気です。
Old-fashioned but pretty flowers.