2022年8月7日日曜日

カノコユリ Kanoko lilly

 去年の秋に球根を買ってすっかり忘れていたカノコユリが咲き始めました。開花するまでは一体何のユリなのか毎日不思議がっていましたが、とても綺麗な花を見たとたん、オクで出品されていたときの写真を思いだしました。花の少ないこの時期にありがたいです。

I bought 2 bulbs of this lily last autumn and forgot about them.  Now that they have started to flower, and they are beautiful, I am so glad that I got them.  These are indigenous to Southern Japan and they seem to be thriving in this hot weather.

Lilium speciosum

球根は2個なので、夏草の中でV字型によりかかって咲いています。






タイガも元気。蒸し暑いなか、散歩を楽しんでいます。今年9歳になってからは、タイガの行きたい方角へ私がついていく歩き方なので、歩いているうちにグイッと方角を変えてひっぱったりしますが、それも良しとしています。長年私につきあってくれたので感謝しなければ。
Taiga enjoying her walk even in this weather.  Having been with me for 9 years since her puppy days, I have handed the leadership to her this year when walking and she loves it.  She pulls me in the direction she wants from time to time, but that is OK with me.