2022年1月16日日曜日

お洋服 Dog vest

 夕方、テレビの前で爆睡していたら門の🔔が鳴りました。もうろうとした中で出てみたら、何と、フラットコーテッドレトリーバーのジュディのママが、「近くの店で適当なベストをジュディに買ったついでにもう一枚、タイガにも買った」ということで、持ってきてくださいました。

雨の日以外、何も着たことが無いタイガに早速着せてみました。かなり逃げ回りましたが、首の下と腹部がマジックテープで繋がるだけなので、あっという間に装着。この生地は、夜の散歩で車のライトが当たると光るそうです。これまで明りが点滅する首輪に頼っていましたが、このベストがあれば体の大部分が光るので遥かに安全です。有難うございました!!!

When I was stone dead (asleep) in front of the TV in the evening, ahead of Taiga's nightly walk, the bell rang.  I opened the front door to find that Judy (Flat Coated Retriever)'s mom was standing there with something hanging from her hand.  It was a dog vest that shines at night when it receives car light.  As she knew about Taiga's walk after dark, and she happened to see this in a neighbourhood store, she got me one.


腰のあたりには、夜を意識してかフクロウのマークが。
An owl for the night ('sanpo' means 'walk').

マジックテープのおかげで、何とか贅肉がはみ出さずにさまになっています。(タイガは、囚われの身のように困惑した顔。)
The vest was just the right size(!) thanks to the magic tapes under the neck and stomach.

アメリカの刑事ドラマに出てくるような、横からのショット。
Mugshot from the side,

今度は前からのショット。相変わらず悲壮感あふれる表情です。
and from the front.