2022年1月27日木曜日

ラズベリー苗:ルビービューティー Raspberry Plant: Ruby Beauty

 去年の夏にルビービューティー苗を枯らしてしまいました。恥を忍んでいうと、その前の年に木酢液の原液をドバッと掛けたらたちまち衰弱していたのでした。苗は回復することなく、去年の夏までは地上部が生きていたものの、今年用の新芽が出ることなく根っこまでカラカラになって終わってしまいました。

とても気に入っていたので買い直そうとネット上で検索しても出てこなかったのが、海月ファームさんのブログ→ https://kaigetsufarm.blog.fc2.com/ で苗を買った記事が載っていました。その実店舗に電話して、昨日もう苗が届きました。昨日はスイーツの動画を撮っている最中だったので、今朝になって箱から出して日光にあてることにしました。(植えつけは明日。)

The Ruby Beauty (= Raspberry Shortcake, in the US) plant that I used to grow died out last summer (my own fault).  Since then, I have been trying to get a new one but could not find any on the internet.  Fortunately, I saw a posting in which my blog acquaintance had bought Ruby Beauty from a shop in her area in Himeji City.  So, I phoned the shop and ordered two plants just to be safe.


こちらです。生産者が同一なのか園芸ネットで買った前回の苗と同じような小苗ですが、今回のは土の量(=根っこ)が多くてずっしり重い根鉢です。

この懐かしいラベル。

随分しっかりした苗のようで、来年以降が楽しみです。
Although deciduous plants, I can tell that they are really healthy.  I am looking forward to their growth, particularly from next year onwards. 

電話で苗を注文した翌日に、以前 利用したことのある通販会社からカタログが届きました。その表紙が何とルビービューティー苗。ネットで必死に検索しても出てこなかったのに、あるところには有るものですね。
This catalogue arrived from a shop from whom I once bought a plant, the day after I placed the order with the shop in Himeji City.  To think that I could not find Ruby Beauty on the internet however hard I looked, it is amazing that there are plants available off the internet.