2021年8月23日月曜日

公園で At the park

 今朝は特に蒸し暑い天気だったので、柿の木広場なら風に当たれるかと思って行ってみました。久しぶりに会えた日本スピッツのアンジーちゃん。

Another muggy day.  We went to the Persimmon Park, hoping to get some breeze.  We met Angie, a female Japanese Spitz.  Taiga and Angie have known each other since they were puppies. 

私のところへは飛んできたのに、タイガには少しよそよそしい反応。飼い主さんによると、最近は他所の犬がこれだけ近づいてもアンジーが吠えないのはタイガと他に数頭だけになったそうで、社交化の後退のようです。
She seems to have become skittish as she got older and now Taiga is one of the few dogs with whom Angie does not go into panic when approached.

常にソワソワしています。その間、タイガは飼い主さんに挨拶。
She is restless all the time.
調子にのって甘え始めました。それを見てアンジーが焦ったようで、
When she saw Taiga getting a lot of attention from her dad,

飼い主さんの膝に前脚を乗せて「かまって」アピール。
Angie put her paws on her dad's knee.
嬉しそうな顔。ワンコがほんの少し口を開けると下あごが見えてくるのですが、そのアゴがどんな犬のも本当に可愛い。
Now she looks happy.


柿の木広場は期待に反して完全無風状態だったので、道をはさんで向かいの茂呂山公園へ上ってみました。
As there was no breeze whatsoever in the Persimmon Park, we crossed the road and went up to the Moroyama Park.

タイガの表情が湯だったように暑そうです。
Due to her colouring, Taiga looks really hot and bothered.

写真で見ると爽やかな緑の広場の印象ですが、蒸し風呂のように暑かったです。こういう天気の日は家の中にいるのが一番です。
Another disappointment - even on this higher ground, there was no movement of air, so we headed home.