2022年2月11日金曜日

公園で At the park

 昨夜から今朝にかけてずっとテレビを見ていたあと、家の前の道の雪掻きをしてから寝たので、公園に着いたときはもう正午でした。天気が良いので途中の道路の雪は既に溶けていましたが、公園の草地には薄っすらと残っていました。写真中央の親子連れが雪だるまを作っていたので近づいてみました。

As forecast, it did snow yesterday.  However, the snow was very wet and heavy and it was obvious that it would not last.  Nevertheless, I cleared the snow on the street in front of my house so that passersby would not slip.  The snow had almost gone by noon today when we arrived at the park (I got up very, very late).

The family in the middle of the photo below were building a snowman, so we approached them.


男の子の手袋を両手につけているところ。
The mother was putting her little boy's gloves on the snowman.
どこか、ロボットのような雰囲気。
Looks like a robot.

林を通って上のほうへ向いました。
We headed towards the upper part of the park, walking through the woodland.

公園上のほうにある陸上競技場。もう人影は少ないので、後に残された雪だるまの数のほうが多いです。
The athletic sports field at the top of the hill.  It being lunchtime, few people were left and there were more snow structures than people.

これは動物の親子(?)の後ろ姿。
Some parent and child creatures, from the back?

横から見たところ。
Looking at them from the sideway.

親?
Parent?

子?
Child?

正面から。
From the front

Parent

Child

他にもまだ形をとどめているものがあります。

これは猫?
A cat?

これは不気味ですが、
This creature looks creepy, but

真横から見ると鼻や歯のついた口が丁寧に作られていた様子がうかがえます。
when you look at it from the sideway, you can see the nose and upper lip with teeth showing.  They must have worked hard to build this.


私が雪だるまを見て回っているあいだ、タイガはじっと待っていました。陸上競技場はワンコ禁止です。
Taiga was waiting for me patiently while I was in the field.  Dogs are now permitted in the field.

帰ろうとしてさっきの草地に戻るとカンタがいました。最近、カンタの態度がデカイ。顔を合わせると、年上のタイガのほうが甘えるしぐさで挨拶します。今朝はタイガが挨拶中にカンタが軽く唸ったので、私が叱りつけてやりました。
On our way home, we saw Kanta walking.  Lately, Kanta has become rather arrogant.  When Taiga and Kanta meet, Taiga behaves like a puppy although she is some 3 years older than Kanta.  He even growled slightly when Taiga was greeting him, so I put him down.  I am not taking it.


この顔。「オレは男だ」と言わんばかり。
This face.