2022年5月27日金曜日

パッションフルーツの続 More passion fruit flowers

 昨夜から今日の午後にかけた雨が降りました。特に今朝は滝雨のような降り方でびっくり。そんな中でもパッションフルーツの花は咲くので、今日のうちに授粉できるか心配でしたが、午後に雨が止んだので花粉が有効なうちに授粉作業をしました。

今日の開花は3個ですが、昨日は7個が開花しました。頭上の花に授粉作業するのは意外と首が痛くなります。

It rained through last night and this morning.  In particular, the rain this morning was like watching a water fall from behind.  Nevertheless, the passion flower plant kept flowering in the rain and I had to wait for the afternoon to pollinate, when it stopped raining.  Today, I had only 3 flowers to pollinate, while I was busy yesterday with 7 flowers to look after.



今日の3個目はオシベもメシベもまだ未熟なタイミングだったので、この写真の3時間後に再トライしました。
This one was not mature enough when I took this picture and I had to come back 3 hours later.

これは先日の第1花の実。初夏の気候で変化がさすがに早いです。
This young fruit is from the first flower of a few days ago.  Thanks to the warm weather, the progress is very obvious.


去年の秋に買ったテッポウユリ系の花。蕾がもう1個ありますがこれでも十分綺麗です。
まさにピンクのテッポウユリです。