2023年2月28日火曜日

河津桜開花 Early flowering Sakura in bloom

 朝散歩に出ようとしたら、ちょうど家の前を紀州犬のウメちゃんが散歩帰りに通りかかりました。ウメちゃんちは目と鼻の先で、ちょうどその方角へタイガが行きたがっていたので家まで送りました。

As we were leaving for a morning walk, Ume, a female Kishu-ken, happened to pass by on her way home.  She lives only about 30 meters away so we walked her home.


地元スーパーのテニスコートの横にある更衣室のような建物(当初は何かの美術館かと思っていました)。その庭に桜が咲いているのが見えました。
When we were passing by the building belonging to a tennis club, I noticed a cherry tree in bloom.

駐車場はいつもオープンなので入ってみると、河津桜が満開でした。樹形を見て笑ってしまいました。まるで果樹の剪定です。
The parking area is always open so I went in.  It was the early flowering variety called Kouzu Sakura.  Looking at the tree, I laughed - the gardener pruned the branches as if it were a fruit tree.

その効果で花着きの状態は間隔なしにびっしり。
Thanks to the special pruning, the flowers are very dense.


梅やアンズでこの枝振りなら鈴なりが期待できそう。
If this were a plum tree, you could expect a huge harvest.